19 september 2011 - Nu går allt alldeles för fort fram...

Har kommit in ett hjul igen som snurrar fortare och fortare... Känner inte den sommarlunk jag hade första månaden efter jag öppnade butiken efter en välbehövlig semester. När det är tempo går allt i en rasade fart och jag hinner inte alltid tänka efter före. Jag hakade på en telefonförsäljare innan sommaren för att byta min telefonoperatör(hur dum får jag vara) att tro att detta var en hit.

Säljaren skickar simkort till firmaadressen, trots att jag sade att jag ville vara privatkund. Under mina 4 v. som jag hade stängt och posten var uppsamlad skickas en avi, när jag väl får avin i handen hade paketet redan skickats tillbaka...Jag får därmed en faktura(även den till fel adress) på att jag inte hämtat upp simkortet...

Fakturan är givetvis eftersänd så när jag, sent om sider, får reda på att jag(trots att simkortet inte är levererat till mig) ska betala 3 månaders abonnemang hos den nya operatören, SAMT betala 3 månader hos den gamla operatören, går jag i taket. Och här står jag fortfarande utan simkort och därmed en död telefon(de lovade mig skicka mig den i fredags och nu är det måndag).

Näää...aldrig mer telefonförsäljare. Nästa gång jag ska ha en ny operatör ska jag SJÄLV ut och kolla och jämföra det som finns på marknaden. Punkt slut.

Imorse kom jag av mig under morgonturen då ryggen knäckte till på Emelie i butiken, ville köra henne hem men hon kunde varken sitta, stå eller ligga. Var tvungen att lämna henne i butiken med Therese utan en fungerande telefon(usch vad handikappad man blir utan mobben) för att hinna med buden. Mitt i stressen tankar jag givetvis min dieselbil med Etanol...suck.  Hann dock inte starta motorn och köra iväg(vilket jag sparade några tusenlappar på antar jag)...:-)  Fick kanonbra hjälp utav R O Bil i Göteborg AB, det tog en stund men vi hade roligt under tiden
:-). Och det roliga i kråksången är att personalen på bensinstationen råkar ut för detta stup i kvarten. Och utan undantag är alla bilister lika stressade som jag var idag, standardsvaret på personerna som råkar ut för detta är;- Vaaarför just idag, den värsta dagen för något sånt här!!! Ja, vilket uppskruvat samhälle vi lever i.( Och Emelie, hon kom hem tack vare sin underbara man...jag får ringa henne imorgon och kolla läget...)

VAAARFÖR kan det inte finnas någon anordning som hindrar fel drivmedel att komma in i bilen???

I helgen var vi ialla fall hos Annelie och Robert och besökte den under deras "Westernhelg". Vilken grej!!! Grillning, underhållning, poängpromenad eller bara stå och hänga bland husen i deras lilla "WesternCity". Hur rolig som helst bade för unga och gamla:-) Här har Peter hängbiljett:-D



En annan går runt och bara myser...



Och Saga & Felicia lagar mat på Saloonen(lite hårdsmält lera)



En aktivitet som jag såg väldigt proffesionell ut...men jag nådde tyvärr inte fram till hornen



Här är en annan tävling och det är nu värden Robert som kramar avtryckaren, kolla smällen!!!



Sen, kommer mys och umgänge framför brasan innan det är dags för mat och underhållning på logen.



Vilket arrangemang! Tack Annelie och Robert för en härlig kväll!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0