24 december 2011 - Äntligen Julafton!

Vilken lycka! Äntligen har julveckan betats av, har sålt av det mesta och jag har nästan bara nyårsgrejer kvar, väldigt lämpligt då jag har öppet mellandagarna 10 - 15. Veckan krävde 78 timmars arbete och idag är jag fortfarande lite groggy...och då är det inte för att jag druckit glögg:)

Vaknade imorse och tittade på julkalendern, vilken fullträff det var iår, superbra! Tog en lååång och mysig frukost medan vi tittade på Polarexpressen, (vilken härlig film!!!) för att sedan ta en promenad och hälsade på min kollega Louise på .... Där var det minsann full rulle(kände att det var gott att få vara ledig)

Väl hemma igen fick vi besök av tomten som passerade huset, vinkade och lämnade julklapprna utanför dörren för att sedan lika fort försvinna härifrån...Saga var hög av förväntan, nyfikenhet och även lite rädsla över tomtens antågande. Är det verkligen tomten? Isåfall, varför har han mask? Hur kom det sig att han kom hit och var är renarna? Många frågor är det, men en sak är säker...julklapparna är ett faktum och dom kommer med tomten, så varför grubbla mer...!?

Vi tittade givetvis på Kalle och hans vänner X 2 för att sen ta en promenad ner igenom stan. En ny upplevelse att promenera nerför Avenyn för att se endast några enstaka människor. När t om 7-Eleven var stäng, inser man att stan verkligen är öde klockan 17.00 på Julaftons kväll. En otrolig skillnad från att under gårdagen promenera upp för avenyn, vid samma tid, i ett folkhav för att sen möta lika mycket människor på Liseberg...Här är Saga i färd med att ta sig fram på isen, lite irriterad över att is är så halt...



Ja, nu sitter vi och myser...Saga leker med sitt nya Nintendospel med sin far, katterna leker med julklappspapperna, jag sitter vid datorn och snart kommer Karl-Bertil Jonsson... Här kommer en Julhälsning till dig från oss alla, kram, kram!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0