30 juni 2010 - En knasig dag...

Jag började med att försova mig. Det är fördelar med barn som sover länge, men i vissa fall är det lite jobbigt när man inte har någon som väcker upp mig i tid under veckodagarna. Blir lätt slö när det inte ligger något speciellt i pipeline... Fixade iallafall en härlig Japansk Blodlönn för 1.395:- till en kund, som jag fick levererat.

Fin blodlönn för plantering i trädgården

Jag måste ju oxå få tacka min praktikant Aida som jag har haft i butiken i en dryg vecka. Hon hjälpte mig att starta upp Bloggen. Idag drog Aida runt med kameran i butiken och tog lite goa bilder på arrangemang som vi har gjort i veckan. Härligt!

Aida och jag

Tack Aida! och ha nu en underbar sommar så hörs vi senare.

Nu har jag gjort en av mina många avtackningsbuketter i juni. Det känns att 40 talisterna är många, pensionärsavtackningar stup i kvarten:) Denna innerhåller Anastasia, Santini"Kermit", Limonium, Daggkåpa, Allium mm.

Hållbar och somrig bukett!

Denna sommaren kör vi det marina temat. Dessa arrangemang innehåller Agave och Taklök.

Härligt marint sommararrangemang.

Och, kolla in denna taklök som, för mig, är ny. Aida tog en bild på den. Läcker!

Som en stjärna...

Var bara tvungen att ta ett kort på Idde, han kom och hälsade på med matte Ylva. När han fick syn på Bertil, vår  fågelskrämma, kunde han inte sluta skälla. Underbart:-)

Bertil var en skräckinjagande kuf, enligt Idde.

Ännu en dag till ända, sitter framför Morden i Midsommer med händer torra som fnöske, och med sprickor överallt. Ingen trevlig syn, men som florist är detta vardagsmat.

Har faktiskt hittat något som har hjälpt till att hålla händerna i schack...vill vara försíktig med reklam,  men först tar man en fet creme och fortsätter med peelingcremen för att avsluta med fuktcremen. Mmm, härligt. Nu väntar bingen.

Räddaren i nöden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0