7 juli 2010 - Nu är jag på gång!

Det känns ganska bra idag för att börja fasta. Det är varmt ute, jag har det lite lungt på jobbet och kroppen och knoppen känns i harmoni(att ha fått sova mycket de senaste dagarna, gör underverk). Therese fixade i butiken medan jag ordnade med papper inför bokslutet den 30/6. Gott att få rensa nu inför semestern. Det är verkligen inget att göra på kundfronten...lite kreditkunder som hör av sig, men annars känns det som att semestern är här.

Efter jobbet drar jag iväg till Liseberg, kl. 19.00 är det koncert med Torsten Flink på taubescenen. Härligt, en molnfri himmel där vi satt redan kl. 18.00 och spanade in publiken. En mixad skara av alla dess slag och jag noterade äldre lite stilfulla damer(han har ju faktiskt spelat på Dramaten).

Thorsten Flink

Och vilka texter...Det var första gången jag hört honom sjunga och med en sådan Whiskyröst framföra det tungsinta i texterna känner man att allt får en naturlig samhörighet, jag led verkligen med honom. Man kan riktigt se på honom att han har och har haft ett tufft liv.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0