4 juli 2010 - En helg fylld med jobb...

Sitter i soffan med morgonrocken på...fortfarande. Imorse var jag uppe med tuppen, bildligt talat, 06.30 installerade jag mig i butiken för att göra slutfinischen på 11 arrangemang som skulle lämnas till en båt i hamnen. Tur att det ligger så nära butiken. Redan klockan 07.30, var det dags för nästa leverans till en nöjespark i Göteborg. Härligt att få ordning på allt så tidigt som möjligt.

Drog sedan iväg till Ica Fokus i Gårda och inhandlade lite frukostfrallor. Det var jag och några få morgonpigga kunder i butiken kl 08.15. De öppnar redan vid 07.00 på morgonen, varje dag, vilket jag gladeligen upptäckte förra veckan då jag även den morgonen hade ett tidigt bud till en kund.

Kom hem vid 09.00 och somnade som en stock. Så nu när jag fått sova ut, så bär det om en stund iväg till Delsjön för Kanotpaddling. Mysigt:-) En underbar dag, lite halvmolnigt men 20 grader ute, grillning i en utav de utplacerade grillstugorna och mycket bad.

Att Delsjön är så vacker...Härligt att få utforska sjön med kanot.

Grillning, mums.

Måste bara berätta om gårdagen. Jag gjorde en brudbukett till en helt underbar brud, ödmjuk med ett härligt skratt, hon ville ha Ambianceros med lite kornblått i(en cremegul ros med rosakantade kronblad samt en kornblå riddarsporre insprängd mellan rosorna). Helt ren och rund. Jag tror den passade henne helt perfekt. Det är så roligt att få göra något så stort som en bukett som ska symbolisera en av de största dagarna i en persons liv.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0